23 kwietnia w naszej szkole odbyły się wyjątkowe obchody Dnia Ziemi – święta, które przypomina nam, jak ważne jest dbanie o naszą planetę. Tego dnia cała społeczność szkolna zaangażowała się w różnorodne działania edukacyjne i twórcze, mające na celu rozwijanie świadomości ekologicznej oraz promowanie troski o środowisko naturalne.
W ramach obchodów każda klasa otrzymała specjalne zadania do zrealizowania. Uczniowie klas pierwszych stworzyli ogromną kolorowankę XXL, która składała się z puzzli. Każde dziecko kolorowało swoją część, a następnie całość została złożona w jeden wielki obrazek przedstawiający Ziemię i jej piękno. Dzieci z wielkim entuzjazmem podchodziły do zadania, a efekt końcowy był naprawdę imponujący – kolorowy kolaż pełen radości i zaangażowania.
Klasy drugie przygotowały prace plastyczno-edukacyjne w formie tzw. leporello – harmonijki, której głównym motywem była "Ziemia Smutna i Radosna". Uczniowie przedstawili na niej, co szkodzi naszej planecie oraz zaproponowali sposoby, jak jej pomóc.
Z kolei klasy trzecie ułożyły krzyżówkę, wykorzystując hasło, które otrzymały. Zabawa z krzyżówkami nie tylko rozwijała kreatywność, ale też pozwalała dzieciom utrwalić wiedzę z zakresu ekologii.
Dzień Ziemi to międzynarodowe święto, które obchodzimy od 1970 roku. Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy związane z ochroną środowiska i konieczność podejmowania działań na rzecz jego ratowania. To idealny moment, by przypomnieć sobie, że każdy z nas – niezależnie od wieku – może przyczynić się do lepszej przyszłości Ziemi.
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi w naszej szkole były nie tylko edukacyjne, ale przede wszystkim inspirujące. Dzieci poprzez zabawę i twórczość dowiedziały się, jak ważna jest troska o środowisko. Takie działania pokazują, że nauka może być przyjemna, a ekologia to temat, który warto podejmować od najmłodszych lat.
„Choćbyś poznał ziemię całą,
Milion gwiazd jeszcze zostało!
Choćbyś gwiazdy znał na niebie,
Jeszcze musisz znać… sam siebie.“
09-530 Gąbin
ul. Aleja Jana Pawła II 16