Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WYDARZENIA KLASY I - III

WYDARZENIA KLASY IV - VIII

AKTUALNOŚCI

Kodujemy z ''Uczymy Dzieci Programować''

W roku szkolnym 2022/2023 grupy Elfy i Gumisie realizują zadania z Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować - kodowanie na dywanie”. Program ten jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w 2022 – 2023 oraz zmieniający się w bardzo szybkim tempie świat. Głównym celem UDP jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Kompetencje te są rozwijane w połączeniu z różną tematyką zajęć, uwzględniając przy tym kalendarz wydarzeń przedszkolnych i zmieniające się pory roku. Podczas realizacji zadań dzieci pracują z wykorzystaniem maty do kodowania. Zastosowanie aktywnych metod, technik i różnych form pracy zapewni dzieciom konstruowanie wiedzy, wprowadzenie w świat logicznego, strategicznego myślenia i podstaw programowania. Włączenie programowania do edukacji przedszkolnej pozwala na lepsze nabycie przez dzieci kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywania problemów. Kodowanie daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości i odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat.

Data dodania: 2023-03-29 15:25:48
Data edycji: 2023-03-29 15:30:08
Ilość wyświetleń: 352

„Choćbyś poznał ziemię całą, 

Milion gwiazd jeszcze zostało!

Choćbyś gwiazdy znał na niebie,

Jeszcze musisz znać… sam siebie.“


Maria Konopnicka
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej